במסגרת מדיה ישנה (Old Media) נכללים: הדפוס, עיתונים, קולנוע טלוויזיה ועוד. מדיומים אלו קיימים עשרות שנים, ושימשו כאמצעי עקרי להפצת מסרים בכל תחום. אולם, האינטרנט שינה את חוקי המשחק, והפך בתקופה קצרה יחסית לאמצעי הפשוט והזול ביותר להפצת מסרים.
כמדיה חדשה (New Media) מתייחסים אל כל היצירות אשר נוצרו באופן דיגיטלי באמצעות מחשב, אשר יכול לשמש אותן בתהליך ההפקה, תהליך ההפצה או תהליך ההצגה. אמצעי ההפצה בניו מדיה הוא האינטרנט.
בעבר, עסקים שיווקו את עצמם, בעלות מאוד גבוהה במדיה הישנה, באמצעות פרסומות או כתבות שיווקיות בעיתונות, ברדיו, טלוויזיה או בקולנוע. כיום, המדיה החדשה מספקת כר נרחב וזול של אמצעי הפצה שיווקיים לעסקים, ובכללם: אתר אינטרנט של העסק, דפי נחיתה עסקיים, בלוגים מקצועיים בתחום העסק, פורטלים ואתרים עסקיים בתחום, תרים של שותפים מסחריים, רשתות חברתיות כגון פייסבוק, רשתות עסקיות כגון לינקדאין, ורשתות פרסום של גוגל כגון אדוורדס או אדסנס. המגוון הוא עצום, והשימוש ברובן הוא ללא עלות.
האמצעי היעיל ביותר להפצה בניו מדיה הם סרטים עסקיים. אנשים שמחפשים מידע, מעדיפים לצפות בסרט על פני כל אמצעי אחר.
הסרטים העסקיים כוללים מגוון גדול של סרטים, ובכללם:
- סרטי תדמית לעסק- הצגת מגוון המוצרים והשירותים הייחודיים של החברה, או טכנולוגיה חדשנית פורצת דרך לחברות הייטק, לצורך חיזוק התדמית השיווקית של העסק (מיתוג), והגדלת החשיפה ללקוחות חדשים.
- סרטי מוצר למוצרים טכנולוגיים- הצגת מוצרים ייחודיים, לצורך קידום מכירות של המוצר ללקוחות קיימים, וחשיפה ללקוחות חדשים
- סרטי הדרכה למוצרים- הצגת התפעול הנכון של מוצרים חדשים, במקום ספרי הדרכה שסופקו עם כל מוצר, שבסופו של יום גם משפרים את מיתוג העסק, מגדילים את החשיפה ומקדמים מכירות של המוצר
עלות ההפקה של הסרטים העסקיים גם מאוד פחתה בשנים האחרונות, כך שגם עסק קטן יכול בהוצאה של אלפי שקלים בודדים להפיק מגוון של סרטים לעסק, ולהשתמש בכל אמצעי ההפצה של הניו מדיה, בכדי להגדיל את החשיפה ללקוחות ולשווקים חדשים, ולהגדיל מכירות בהתאם. אפשרות זו הייתה פתוחה בעבר רק לעסקים גדולים, אשר השקיעו סכומי עתק באמצעי ההפצה של המדיה הישנה, ובעיקר- פרסומות ממומנות.
גם הסרטים חייבים להיות מותאמים למדיה החדשה, ולצופה/הלקוח הפוטנציאלי העכשווי. אנשים הם "קצרי רוח", המצפים לקבל הכול ומהר. אם לא תפשת אותם בשניות הראשונות, הם ידלגו לסרט הבא, ואיבדת לקוח פוטנציאלי. זה מחייב הפקת סרטונים מקצועיים, בחברת הפקת סרטים לעסקים, ללא אלתורים. סרט באיכות נמוכה עלול לפגוע בחברה, במקום לקדם ולמתג אותה.
אחד היתרונות החשובים של הניו מדיה, שהיא מאפשרת תגובות ואינטראקטיבית. צופה שאהב את הסרט יכול להגיב, אבל הכי חשוב- הוא גם יכול לשתף את הסרט עם חברים שלו או קולגות מקצועיות, כך שתפוצת הסרט גדלה, ובמקרה הכי טוב הסרט יכול להיהפך לוויראלי, ואז החשיפה ללקוחות חדשים היא עצומה.
לסיכום, האינטרנט פתח עולם חדש של אפשרויות הפצת סרטים במה שנקרא ניו מדיה. עלות הפקת סרטים לעסקים מאוד ירדה בשנים האחרונות, כך שהפצת סרטים לעסקים באמצעות הניו מדיה הפכה לשיטה היעילה והזולה לקידום שיווקי של העסק.
עוזי יהב, מייסד יהב הפקות , ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר